Reklamační řád
IV.
Jakost zboží a jeho reklamace
- Prodávající zaručuje, že dodané zboží odpovídá ustanovením aktuálně platných právních předpisů, neporušuje práva třetích osob ani jimi není zatíženo a je možno s ním zcela volně nakládat. Prodávající se zavazuje, že kvalita dodávaného zboží bude odpovídat účelu, pro který je toto zboží obvykle používáno.
- Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).
- Kupující je povinen provést kontrolu zboží bezprostředně při jeho převzetí. Pokud je zjištěno mechanické poškození obalu výrobku, je kupující za přítomnosti zástupce prodávajícího nebo přepravce povinen zkontrolovat stav zboží, a v případě poškození vyhotovit záznam o poškození zásilky a nechat si tuto skutečnost potvrdit zástupcem prodávajícího nebo přepravcem. Podepsáním dodacího listu kupující souhlasí s převzetím zboží a stvrzuje, že je mechanicky nepoškozené. Na pozdější reklamace způsobené vinou dopravy pak nelze brát zřetel a budou zamítnuty.
- Prodávající nenese odpovědnost za reklamace, které překročí částku, kterou za dané zboží účtoval.
- Kupující je povinen prokazatelným způsobem oznámit vadu zboží prodávajícímu bez zbytečného odkladu poté co ji zjistil, nejpozději však do 5 dnů od jejího zjištění a zboží na vlastní náklady a riziko dopravit na adresu prodávajícího.
- Pro posouzení odpovědnosti prodávajícího z vad se má za to, že se jedná o nepodstatné porušení smlouvy a kupující má právo na odstranění vady (dodáním nové věci nebo chybějící věci, odstranění vady opravou věci) či přiměřenou slevu z kupní ceny. Volbu mezi shora uvedenými nároky má kupující, jen pokud ji provede ve svém oznámení vad při uplatnění reklamace nebo do 24 hodin po tomto oznámení. Takto provedenou volbu nemůže kupující bez souhlasu prodávajícího měnit.
- Prodávající posoudí reklamovanou vadu a rozhodne o důvodnosti reklamace, a zda se jedná o podstatné porušení smlouvy či nepodstatné. O uplatnění reklamace sepíše prodávající s kupujícím reklamační protokol, ve kterém uvede popis reklamované vady, způsob a termín vyřízení reklamace.
- O způsobu vyřízení reklamace rozhoduje prodávající s přihlédnutím k povaze zboží a druhu vady. Termín vyřízení reklamace je dle možností prodávajícího přiměřený k druhu závady a možností jejího odstranění. Přiměřená lhůta pro odstranění vad opravou činí 30 kalendářních dnů, v odůvodněných případech může být přiměřená lhůta stanovena prodávajícím odlišně. O vyřízení reklamace je kupující informován e-mailem.
- Odstoupit od smlouvy může kupující pouze v případě, že prodávající neodstraní vady ve sjednané lhůtě a kupující na svůj úmysl od smlouvy odstoupit upozorní prodávajícího při stanovení dodatečné přiměřené lhůty pro odstranění vady nebo v přiměřené lhůtě před odstoupením od smlouvy.
- Kupující je povinen převzít si reklamované zboží do 10 dnů ode dne, kdy byla reklamace vyřízena, po této době je prodávající oprávněn využít postup podle čl. III odst. 4 této smlouvy.
V.
Odstoupení od smlouvy
- Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit v případě, že je prodávající je v prodlení s dodáním zboží o více jak 21 dní a podle čl. IV. 10 této smlouvy.
- Prodávající je oprávněn od smlouvy odstoupit v případech, kdy: (I) kupující nezaplatí zálohu na cenu zboží ve sjednané výši, (II.) při vzniku prodlení se zaplacením ceny za zboží delším než 30 dnů, (III.) při nepřevzetí zboží kupujícím ve sjednaném termínu, (IV) do doby převzetí zboží kupujícím, v takovém případě vrátí kupujícímu kupní cenu za zboží bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím. Jestliže nastanou okolnosti mající charakter vyšší moci, které brání prodávajícímu v plnění sjednaného závazku, má prodávající právo přiměřeně prodloužit termín dodávky nebo od smlouvy odstoupit. V těchto případech nenese žádnou odpovědnost za vzniklé škody.
- V případě, že došlo k odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího po dodání zboží kupujícímu a kupující zboží nevrátil prodávajícímu v neporušeném stavu, je kupující povinen nahradit zejména náklady související s uvedením zboží do původního stavu a vzniklou škodu na zboží. Úhrada těchto nákladů a škody proběhne tím, že cena za zboží v případě odstoupení bude o tyto náklady, škodu a případnou smluvní pokutu odpovídajícím způsobem snížena a zbylá část uhrazené ceny bude poté vrácena kupujícímu, a to nejpozději ve lhůtě do 30 dnů poté, co dojde k odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího a kupující vrátí prodávajícímu zboží.
- Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
- Uhrazením smluvních pokut není dotčen nárok na náhradu škody. V případě, kdy bude smluvní pokuta snížená soudem, zůstává zachováno právo na náhradu škody ve výši, v jaké škoda převyšuje částku určenou soudem jako přiměřenou, a to bez jakéhokoliv dalšího omezení.