Obchodní podmínky
Obchodní podmínky B2B - stručné shrnutí
Jednotlivé obchodní případy/objednávky mezi dodavatelem U.T.C., spol. s.r.o. a odběratelem B2B jsou řešeny na základě platných smluvních podmínek obou stran.
Logistické podmínky B2B - ČR
- standardní objednávkový cyklus při dodržení přiřazeného závozového dne je minimálně 3 pracovní dny od objednání, kdy v den A do 14:00 hod. je zaslána objednávka prostřednictvím B2B systému dodavatele U.T.C. spol, s.r.o. a v den C je zavezena odběrateli.
- odběrateli je přiřazen dodavatelem závozový den, který je zvýrazněn při zadávání B2B objednávky v poli “Datum dodání”, krok č.3 objednávky. Tento datum je přiřazen dle standardní dodací adresy
- veškeré systémové odchylky je povinen řešit odběratel s obchodním zástupcem nebo kompetentní osobou dodavatele (například: změnu adresy závozu zboží na jinou adresu, atp.)
- minimální hodnota objednávky/zásilky je stanovena na 5000 Kč s DPH
- pro objednávky s nižší hodnotou je doprava zpoplatněna částkou:
- objednávky do 2.500 kč s DPH je cena dopravy 900 kč bez DPH
- objednávky od 2500 do 4999 kč s DPH je cena dopravy 500 kč bez DPH
***
Rámcová kupní smlouva - obchodní podmínky pro nákup zboží
v souladu s §2079 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
ve znění pozdějších předpisů
U.T.C., spol. s r.o.
Zděbradská 94,
251 01 Jažlovice-Říčany
IČO: 43000550
DIČ: CZ43000550
Se sídlem Zděbradská 94, Jažlovice, 251 01 Říčany
Zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze v oddíle C, vložce 4436
email: info@utc.cz
+420 271 028 111jednající …pan David Mareš…………………
Bankovní spojení: Česká spořitelna, a.s., č. účtu: 1389492/0800
(dále jen "prodávající")
a
………………………….
IČO: ………………….
DIČ: ………………….
se sídlem / místem podnikání: …………………………..
zapsána v obchodním rejstříku vedeném …………… soudu v …………… v oddíle ….., vložka …………..
jménem společnosti jedná ……………………..
bankovní spojení: …………………………….
(dále jen "kupující")
I.
Předmět plnění
- Kupní smlouvou se prodávající zavazuje, že kupujícímu odevzdá věc, která je předmětem koupě, a umožní mu nabýt vlastnické právo k ní, za podmínek výhrady vlastnictví specifikované v čl. II odst. 7 této smlouvy. Kupující se zavazuje, že věc převezme a zaplatí prodávajícímu kupní cenu (§ 2079 odst. 1 občanského zákoníku), a to vše za níže uvedených podmínek.
- Prodávající prodává zboží - sortiment domácích potřeb (dále jen „zboží“). Nabídka bude prováděna formou návštěv obchodního zástupce. Nabídka není časově omezena.
- Dodávky zboží budou realizovány na základě písemných, faxových nebo elektronickou poštou zasílaných objednávek kupujícího. Každá objednávka musí obsahovat úplný seznam zboží (jasně definovaný sortiment), množství, termín plnění, dohodnutou cenu za jednotku, a to odděleně bez a s DPH. Prodávající potvrdí kupujícímu obsah jeho objednávky s uvedením druhu zboží, pokud jde o cenu, kvalitu, termín a způsob dodání, nebo uvedení druhu zboží, počtu kusů, ceny, přepravu, způsob a termín doručení. Smlouva je uzavřena potvrzením prodávajícího o přijetí objednávky, jež je prodávajícím zasláno elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího (dále jen „smlouva“). Přijetí nabídky ze strany kupujícího s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky a smlouva není uzavřena. Smlouvou se prodávající zavazuje, že kupujícímu odevzdá zboží, které je předmětem smlouvy, a umožní mu nabýt vlastnické právo ke zboží, a kupující se zavazuje, že zboží od prodávajícího převezme a zaplatí prodávajícímu sjednanou cenu.
- Kupní cena za zboží nezahrnuje dopravu, která je kupujícímu účtována samostatně. V případě, že však kupující učiní jednorázovou objednávku na zboží o hodnotě min. 5.000, -Kč a tuto cenu zboží za tuto objednávku řádně uhradí, bude doprava hrazena prodávajícím.
II.
Platební podmínky
- Kupující se zavazuje uhradit dohodnutou kupní cenu zboží, a to dle objednávkového listu potvrzeného prodávajícím. Kupní cena je uvedena vždy v českých korunách.
- Kupující uhradí kupní cenu prodávajícímu první pro 3 první objednávky v hotovosti, další objednávky po obdržení faktury se splatností ……….......(daňového dokladu). Dnem uhrazení kupní ceny se rozumí den připsání fakturované částky na výše uvedený účet prodávajícího.
- Prodávající může požadovat složení zálohy za zboží předem, o této povinnosti musí být vždy kupující informován před uzavřením smlouvy (nejpozději potvrzením objednávky). Na tuto zálohu bude kupujícímu vystavena zálohová faktura. Zboží je možno na základě dohody mezi kupujícím a prodávajícím hradit ve splátkách dle sjednaného splátkového kalendáře.
- Kupující není bez písemného souhlasu prodávajícího oprávněn jednostranně snižovat fakturovanou částku kupní ceny z důvodů reklamace nebo dřívějších pohledávek ani není oprávněn kupní cenu či její část jednostranně započíst.
- V případě prodlení s úhradou kupní ceny je prodávající oprávněn si účtovat a kupující uhradit smluvní pokutu ve výši 0,05 % z dlužné částky, a to za každý den prodlení až do zaplacení. Nárok na náhradu škody prodávajícího tímto není dotčen.
- Pokud bude kupní cena placena v hotovosti, je kupující povinen tak učinit nejpozději při převzetí zboží od prodávajícího.
- Zboží, které je předmětem jednotlivých dodávek na základě objednávek kupujícího, zůstává až do zaplacení kupní ceny včetně eventuální smluvní pokuty, ve vlastnictví prodávajícího. Vlastnictví ke zboží přechází na kupujícího až okamžikem zaplacení kupní ceny prodávajícímu, tzn. připsání fakturované částky včetně eventuální smluvní pokuty za dodané zboží na účet prodávajícího dle této smlouvy, případně při uhrazení kupní ceny vč. sankcí dle této smlouvy v hotovosti. Nebezpečí škody na věci na kupujícího přechází již dnem převzetí věci.
III.
Dodávky a termíny dodávek
- Prodávající se zavazuje dodat zboží v dohodnutém množství, jakosti a provedení a v dohodnutém termínu plnění. Této povinnosti se prodávající zprostí, jestliže nemohl jejich dodržení zajistit z objektivních důvodů, které nemohl vlastní mocí ovlivnit. V takovém případě je však prodávající povinen kupujícího o těchto neovlivnitelných okolnostech informovat a teprve s jeho souhlasem je oprávněn nedodržet dohodnuté podmínky plnění.
- Dodá-li prodávající větší množství zboží, než bylo ujednáno, je kupní smlouva uzavřena i na přebytečné množství, ledaže je kupující bez zbytečného odkladu odmítl.
- Místem dodání je sklad nebo provozovna prodávajícího nebo místo určené prodávajícím.
- V případě že si kupující v dohodnutém termínu a místě zboží nepřevezme, bude zboží skladováno na náklady kupujícího, které bude účtován poplatek ve výši 15,-Kč / paleta za každý den skladování a kupující ponese případná rizika s tím spojená. Pokud ovšem kupující zboží nepřevezme ani po uplynutí přiměřené doby, nejdéle však do 14 dnů od původního termínu dodání zboží, bude objednávka považována za zrušenou ze strany kupujícího a prodávající je oprávněn toto zboží prodat a kupující je povinen uhradit smluvní pokutu prodávajícímu ve výši 15 % z kupní ceny prodávaného zboží, přičemž náhrada škody není tímto dotčena.
- Prodávající je povinen odevzdat kupujícímu zboží včetně všech součástí a příslušenství a dokladů vztahujících se ke zboží. Není-li ujednáno, jak má být věc zabalena, zabalí prodávající zboží podle zvyklostí; nejsou-li, pak způsobem potřebným pro uchování zboží a jeho ochranu. Stejným způsobem opatří prodávající zboží pro přepravu.
- Prodávající si vyhrazuje právo pozastavit plnění objednávek v případě, že nebudou předchozí dodávky uhrazeny v dohodnutém termínu splatnosti či jiného podstatného porušení této smlouvy. Prodávající nenese zodpovědnost za škody či ztráty, které tímto pozastavením kupujícímu vzniknou.
- Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího v době, kdy kupující převezme zboží od prodávajícího nebo přepravce. Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího rovněž v případě, že zboží nepřevezme, přestože mu prodávající umožnil se zbožím nakládat. Škoda na zboží, vzniklá po přechodu nebezpečí škody na věci na kupujícího, nemá vliv na jeho povinnost zaplatit kupní cenu, ledaže prodávající škodu způsobil porušením své povinnosti
IV.
Jakost zboží a jeho reklamace
- Prodávající zaručuje, že dodané zboží odpovídá ustanovením aktuálně platných právních předpisů, neporušuje práva třetích osob ani jimi není zatíženo a je možno s ním zcela volně nakládat. Prodávající se zavazuje, že kvalita dodávaného zboží bude odpovídat účelu, pro který je toto zboží obvykle používáno.
- Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).
- Kupující je povinen provést kontrolu zboží bezprostředně při jeho převzetí. Pokud je zjištěno mechanické poškození obalu výrobku, je kupující za přítomnosti zástupce prodávajícího nebo přepravce povinen zkontrolovat stav zboží, a v případě poškození vyhotovit záznam o poškození zásilky a nechat si tuto skutečnost potvrdit zástupcem prodávajícího nebo přepravcem. Podepsáním dodacího listu kupující souhlasí s převzetím zboží a stvrzuje, že je mechanicky nepoškozené. Na pozdější reklamace způsobené vinou dopravy pak nelze brát zřetel a budou zamítnuty.
- Prodávající nenese odpovědnost za reklamace, které překročí částku, kterou za dané zboží účtoval.
- Kupující je povinen prokazatelným způsobem oznámit vadu zboží prodávajícímu bez zbytečného odkladu poté co ji zjistil, nejpozději však do 5 dnů od jejího zjištění a zboží na vlastní náklady a riziko dopravit na adresu prodávajícího.
- Pro posouzení odpovědnosti prodávajícího z vad se má za to, že se jedná o nepodstatné porušení smlouvy a kupující má právo na odstranění vady (dodáním nové věci nebo chybějící věci, odstranění vady opravou věci) či přiměřenou slevu z kupní ceny. Volbu mezi shora uvedenými nároky má kupující, jen pokud ji provede ve svém oznámení vad při uplatnění reklamace nebo do 24 hodin po tomto oznámení. Takto provedenou volbu nemůže kupující bez souhlasu prodávajícího měnit.
- Prodávající posoudí reklamovanou vadu a rozhodne o důvodnosti reklamace, a zda se jedná o podstatné porušení smlouvy či nepodstatné. O uplatnění reklamace sepíše prodávající s kupujícím reklamační protokol, ve kterém uvede popis reklamované vady, způsob a termín vyřízení reklamace.
- O způsobu vyřízení reklamace rozhoduje prodávající s přihlédnutím k povaze zboží a druhu vady. Termín vyřízení reklamace je dle možností prodávajícího přiměřený k druhu závady a možností jejího odstranění. Přiměřená lhůta pro odstranění vad opravou činí 30 kalendářních dnů, v odůvodněných případech může být přiměřená lhůta stanovena prodávajícím odlišně. O vyřízení reklamace je kupující informován e-mailem.
- Odstoupit od smlouvy může kupující pouze v případě, že prodávající neodstraní vady ve sjednané lhůtě a kupující na svůj úmysl od smlouvy odstoupit upozorní prodávajícího při stanovení dodatečné přiměřené lhůty pro odstranění vady nebo v přiměřené lhůtě před odstoupením od smlouvy.
- Kupující je povinen převzít si reklamované zboží do 10 dnů ode dne, kdy byla reklamace vyřízena, po této době je prodávající oprávněn využít postup podle čl. III odst. 4 této smlouvy.
V.
Odstoupení od smlouvy
- Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit v případě, že je prodávající je v prodlení s dodáním zboží o více jak 21 dní a podle čl. IV. 10 této smlouvy.
- Prodávající je oprávněn od smlouvy odstoupit v případech, kdy: (I) kupující nezaplatí zálohu na cenu zboží ve sjednané výši, (II.) při vzniku prodlení se zaplacením ceny za zboží delším než 30 dnů, (III.) při nepřevzetí zboží kupujícím ve sjednaném termínu, (IV) do doby převzetí zboží kupujícím, v takovém případě vrátí kupujícímu kupní cenu za zboží bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím. Jestliže nastanou okolnosti mající charakter vyšší moci, které brání prodávajícímu v plnění sjednaného závazku, má prodávající právo přiměřeně prodloužit termín dodávky nebo od smlouvy odstoupit. V těchto případech nenese žádnou odpovědnost za vzniklé škody.
- V případě, že došlo k odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího po dodání zboží kupujícímu a kupující zboží nevrátil prodávajícímu v neporušeném stavu, je kupující povinen nahradit zejména náklady související s uvedením zboží do původního stavu a vzniklou škodu na zboží. Úhrada těchto nákladů a škody proběhne tím, že cena za zboží v případě odstoupení bude o tyto náklady, škodu a případnou smluvní pokutu odpovídajícím způsobem snížena a zbylá část uhrazené ceny bude poté vrácena kupujícímu, a to nejpozději ve lhůtě do 30 dnů poté, co dojde k odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího a kupující vrátí prodávajícímu zboží.
- Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
- Uhrazením smluvních pokut není dotčen nárok na náhradu škody. V případě, kdy bude smluvní pokuta snížená soudem, zůstává zachováno právo na náhradu škody ve výši, v jaké škoda převyšuje částku určenou soudem jako přiměřenou, a to bez jakéhokoliv dalšího omezení.
VI.
Všeobecná a závěrečná ustanovení
- Pro vyloučení pochybností strany výslovně potvrzují, že jsou podnikateli, uzavírají tuto smlouvu při svém podnikání, a na tuto smlouvu se tudíž neuplatní ustanovení § 1793 občanského zákoníku (neúměrné zkrácení) ani § 1796 občanského zákoníku.
- Práva vzniklá z této smlouvy nesmí být postoupena bez předchozího písemného souhlasu druhé strany.
- Smluvní strany se dohodly, že se na jimi sjednané smluvní podmínky se neuplatní pravidla obsažená v §1765 odst. 1 a §1766 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, což mimo jiné znamená, že pokud dojde ke změně okolností tak podstatné, že změna založí v právech a povinnostech stran zvlášť hrubý nepoměr znevýhodněním jedné z nich buď neúměrným zvýšením nákladů plnění, anebo neúměrným snížením hodnoty předmětu plnění, nemá dotčená strana právo domáhat se vůči druhé straně obnovení jednání o smlouvě.
- Smluvní strany doručují veškerá písemná sdělení poštou na poslední známou adresu, kterou druhá strana uvedla jako adresu pro doručování písemností. Pokud druhá strana odmítne zásilku převzít, nebo v případě, že doručení bude neúspěšné z jiného důvodu, je tato zásilka považována za doručenou 3. pracovní den po odeslání zásilky, není-li pro konkrétní případ výslovně písemně sjednáno jinak. V případě změny adresy pro doručování je druhá strana povinna tuto skutečnost neprodleně písemně sdělit. Nová adresa je vůči druhé straně účinná okamžikem, kdy budou nové údaje řádně oznámeny.
- Kupující se vzdává práva domáhat se zrušení závazku z této smlouvy podle § 2000 odst. 2 občanského zákoníku.
- Smluvní strany si nepřejí, aby nad rámec výslovných ustanovení této smlouvy byla jakákoliv práva a povinnosti dovozovány z dosavadní či budoucí praxe zavedené mezi stranami či zvyklostí zachovávaných obecně či v odvětví týkajícím se předmětu plnění této smlouvy, ledaže je ve smlouvě výslovně sjednáno jinak.
- Strany si sdělily všechny skutkové a právní okolnosti, o nichž k datu podpisu této smlouvy věděly nebo vědět musely, a které jsou relevantní ve vztahu k uzavření této smlouvy. Kromě ujištění, která si strany poskytly v této smlouvě, nebude mít žádná ze stran žádná další práva a povinnosti v souvislosti s jakýmikoliv skutečnostmi, které vyjdou najevo a o kterých neposkytla druhá strana informace při jednání o této smlouvě. Výjimkou budou případy, kdy daná strana úmyslně uvedla druhou stranu ve skutkový omyl ohledně předmětu této smlouvy.
- Podpisem této smlouvy a zasláním objednávky na zboží dochází ke zpracování osobních údajů kupujícího uvedených v objednávce, a to jména, adresy, telefonu, emailového spojení. Tyto údaje slouží především pro usnadnění objednávek kupujícího v budoucnu. Prodávající jakožto Správce zpracovává osobní údaje kupujícího uvedené ve webovém formuláři a objednávkách po dobu trvání této smlouvy, přičemž tyto údaje jsou nezbytné pro splnění této smlouvy, dle čl. 6 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů). Kupující má právo na přístup ke svým osobním údajům a právo na opravu nesprávných či neaktuálních osobních údajů. Osobní údaje jsou prodávajícím, jako správcem osobních údajů, zpracovávány manuálně. Prodávající má právo být informován, které konkrétní osobní údaje jsou o něm zpracovávány a v jakém rozsahu. Na základě žádosti je prodávající povinen prokázat, že zpracování poskytnutých osobních údajů probíhá pro uvedený účel a pokud bude mít klient za to, že prodávající zpracovává jeho osobní údaje protiprávně, může žádat od prodávajícího vysvětlení a nápravu včetně, nikoliv však výhradně, doplnění, opravy nebo likvidace osobních údajů. Kupující je si vědom toho, že u správce může kdykoliv podat námitku proti zpracování osobních údajů a stížnost k dozorovému úřadu. E-mailová adresa prodávajícího pro uplatnění výše uvedených práv je: gdpr@utc.cz.
- Tuto smlouvu lze měnit pouze písemnou dohodou obou smluvních stran. Odpověď strany této smlouvy, podle § 1740 odst. 3 občanského zákoníku, s dodatkem nebo odchylkou, není přijetím nabídky na uzavření této smlouvy, ani když podstatně nemění podmínky nabídky.
- Prodávající a kupující prohlašují, že tuto smlouvu uzavírají ze své vážné a svobodné vůle, nikoliv v tísni nebo za nápadně nevýhodných podmínek. Tato smlouva nabývá účinnosti okamžikem jejího podpisu poslední stranou. Tato smlouva obsahuje úplné ujednání o předmětu smlouvy a všech náležitostech, které strany měly a chtěly ve smlouvě ujednat, a které považují za důležité pro závaznost této smlouvy. Žádný projev stran učiněný při jednání o této smlouvě jinak než písemným dodatkem k této smlouvě, není právně závazný.
- Smluvní strany výslovně potvrzují, že základní podmínky této smlouvy jsou výsledkem jednání stran a každá ze stran měla příležitost ovlivnit obsah základních podmínek této smlouvy
- Prodávající a kupující prohlašují, že si tuto smlouvu přečetli as jejím obsahem souhlasí, což stvrzují oprávnění zástupci prodávajícího a kupujícího svými vlastnoručními podpisy, přičemž tyto osoby zároveň prohlašují, že jsou osobami oprávněnými tuto smlouvu podepsat.
V ……............… dne …….........…… V …...............…… dne ………….......................
……………………………. …………………………….
kupující prodávající
Tímto uděluji souhlas v souladu s příslušnými právními předpisy na ochranu osobních údajů se zpracováním osobních údajů společností a souhlasím s tím, aby osobní údaje byly zpracovávány pro marketingové účely a pro účely zasílání obchodních nabídek a sdělení. Zpracovávanými údaji pro uvedené účely bude e-mailová adresa. Souhlasím s tím, že správce bude zpracovávat moje osobní údaje pro výše uvedené účely po dobu 5 let. Prohlašují, že jsem byl poučen o svých právech dle příslušných právních předpisů, včetně práva na přístup k osobním údajům a právu na opravu nesprávných či neaktuálních osobních údajů. Správce osobní údaje nepředává třetím subjektům vyjma smluvních partnerů správce poskytující správci služby nezbytné k jeho činnosti. Osobní údaje jsou správcem zpracovávány manuálně.
Souhlas se zpracováním osobních údajů je dán svobodně, vědomě a informovaně a je udělen pro výše uvedené účely. Mám právo být informován, které konkrétní osobní údaje jsou o mě zpracovávány a v jaké rozsahu; na základě žádosti je správce povinen prokázat, že zpracování poskytnutých osobních údajů probíhá pro uvedený účel a pokud budu mít za to, že správce zpracovává mé osobní údaje protiprávně, mohu žádat od správce vysvětlení a nápravu včetně nikoliv však výhradně doplnění, opravy nebo likvidace osobních údajů. Jsem si vědom toho, že u správce mohu kdykoliv podat námitku proti zpracování osobních údajů a stížnost k dozorovému úřadu. Udělený souhlas může být kdykoliv odvolán zasláním písemné žádosti na adresu sídla správce nebo na jeho e-mailovou adresu. E-mailová adresa Správce pro uvedené uplatnění výše uvedených práv je: gdrp@utc.cz.
……………………………………..
kupující